Veelgestelde vragen

Staat uw vraag niet tussen de onderstaande vragen? Stuurt u gerust een email naar info@wens.nl en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Boekingsproces en betalingen

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn verblijf? Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

Na uw schriftelijke aanmelding bij Wens Chalets ontvangt u van ons uw factuur. Wij vragen een aanbetaling van 25% over de totale reissom plus eventuele verzekeringskosten plus € 25,- administratiekosten.
Het restbedrag vragen wij u acht weken voor vertrek over te maken; u ontvangt hier een herinneringsfactuur voor.

Hoe is de prijs die wij als individuele gast moeten betalen opgebouwd?

De genoemde prijs, is de prijs per (volwassen) persoon per week.
Baby's tot 1 jaar mogen gratis mee op vakantie en kinderen tussen de 1 en 3 jaar betalen € 250,- per week.
Kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud krijgen 30% korting op de gepubliceerde prijs. De kinderkorting kunnen wij enkel verlenen mits de kinderen bij hun ouders op de kamer verblijven.

We kunnen in de volgende situaties een korting van 30% aanbieden:
Voor iedere 3e/4e persoon op een slaapkamer of 5e of meer personen in een appartement.

De genoemde prijzen zijn inclusief: 
- verblijf;
- ontbijtbuffet;
- driegangendiner;
- de drankjes

Korting op korting is nooit van toepassing.

Hoe zijn de prijzen bij groepsboekingen opgebouwd?

Wanneer u het minimum aantal personen geldend voor een specifiek chalet, vermenigvuldigt met de (volwassen) prijs per persoon dan berekent u het minimum te betalen bedrag om dat chalet privé af te huren. Komt u met meer personen dan het vermelde (hoogseizoen)minimum dan krijgt elke volwassene boven dit minimum 30% korting (de zogenaamde groepskorting). Groepskortingen gelden alleen voor volledig geboekte weken.

Kinderen van 4 t/m 10 jaar ontvangen standaard 30% korting en kinderen van 1 t/m 3 jaar betalen altijd € 250,- per persoon.
Indien u met uw groep hierdoor niet aan het minimum bedrag voldoet om het chalet privé af te huren, dan zullen wij een toeslag privé huur doorberekenen.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Baby’s van 0 tot 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op een kinderbedje.
Indien er nog kinderbedjes in het chalet vrij aanwezig zijn dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken.

De genoemde prijzen zijn inclusief: 

- verblijf;
- ontbijtbuffet;
- driegangendiner;
- de drankjes

 

Op welke rekening kan ik de betaling overmaken?

U kunt uw betaling overmaken op IBAN nummer NL72ABNA0643120807 t.n.v. Wens Chalets te Baarn.
Wij verzoeken u het factuurnummer te vermelden bij uw betaling. 

Mijn reisgenoten en ik willen apart betalen, kan dat?

Wij maken één factuur op voor uw gehele groep. U kunt de betaling wel apart overmaken onder vermelding van de boekingscode en het factuurnummer.

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per dorp. De afgelopen jaren zijn de diverse Alpendorpen fors meer gaan rekenen voor de toeristenbelasting.
Houdt u rekening met een bedrag tussen de € 1,50 en € 3,00 per persoon per nacht. Kinderen onder de 12 jaar betalen in de meeste gevallen geen toeristenbelasting.

De toeristenbelasting dient u ter plaatse aan onze staf te betalen. Zij dragen dit vervolgens weer aan de gemeente af. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen.

Boekingsinformatie

Ik wil graag een handdoekenpakket reserveren, wat houdt dit precies in?

Bedlinnen is bij Wens Chalets altijd inclusief. Handdoeken zijn echter niet standaard bij uw reservering en de prijs inbegrepen. U kunt bij ons wel een handdoekenpakket reserveren.
Kosten hiervoor bedragen €8,50 per pakket bij een weekverblijf. De kosten bij een kort verblijf zijn € 6,00 per persoon.

Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket bestaande uit een grote en een kleine handdoek voor u klaar. Twee keer in de week (bij verblijf van een hele week) worden uw handdoeken vervangen.
Wanneer u een kort verblijf boekt, wordt tijdens uw verblijf 1 keer de handdoeken set vervangen.

Het is ook mogelijk om een comfortpakket bij te boeken. Deze bestaat uit het handdoekenpakket, 6 maal in de week wat lekkers na het skiën en een douche/shampoo set. De kosten voor het comfortpakket bedragen € 25,00 per persoon per week en kan alleen door de gehele groep afgenomen worden. Een comfortpakket voor een kort verblijf bedraagt € 15,00 per persoon.

Op het aanmeldingsformulier of bij één van onze medewerksters kunt u aangeven of u gebruik wenst te maken van deze service.

Wij vragen u om rekening te houden met het milieu en alleen uw handdoeken te laten vervangen wanneer u dit noodzakelijk acht.
U kunt bij uw chaletstaf aangeven als u uw handdoeken niet wilt laten vervangen.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

U ontvangt uw digitale reisbescheiden uiterlijk één week voor vertrek, mits we uw restbetaling hebben mogen ontvangen.
De reisbescheiden bestaan uit een routebeschrijving naar het chalet, het telefoonnummer van het chalet en/of de staf, de namen van de staf, de vouchers en eventueel benodigde aanvullende informatie over het chalet.

Kan ik via Wens korting krijgen op mijn skipas, skihuur en/of skilessen?

U kunt de chaletstaf altijd vragen om te assisteren bij de aanschaf van liftpassen, het huren ski/ snowboard materialen en het boeken van skilessen. 

In de meeste skigebieden hebben we een samenwerkingsverband met de lokale skiverhuur winkel. We kunnen meestal een korting aanbieden van tussen de 5% en 10% op de huur van ski/snowboard materialen. Een aantal skigebieden hebben hiervoor een handige website link en kunt u eenvoudig uw materialen reserveren en online betalen. 
Deze link krijgt u per email toegestuurd wanneer u het restbedrag van uw boeking heeft voldaan. 

Veel skigebieden hebben vaak meerdere skischolen. Helaas kunnen wij geen korting aanbieden op skilessen.
Mocht u zeker willen zijn van lessen, raden wij u aan om vooraf via de website van de skischool lessen te reserveren. 

Wens Chalets biedt helaas geen kortingen aan op de skipassen. Kortingen op skipassen worden over het algemeen ook niet gegeven. Met als uitzondering het Skigebied van Sölden, die vroegboekkorting aanbiedt. Op de website van Sölden is daar meer over te vinden.

Chaletstaf

Wanneer kan ik de chaletstaf bereiken?

Twee weken voor vertrek ontvangt u een mail van de chaletstaf om de laatste details van uw verblijf af te stemmen. In dit mailtje staat ook het telefoonnummer van de chaletstaf vermeld. 
Mocht u al eerder vragen hebben dan kunt u terecht bij onze collega’s op het hoofdkantoor, te bereiken op info@wens.nl of het telefoonnummer 035-5436677.

 

Wanneer heeft de chaletstaf een vrije dag?

Bij een weekverblijf heeft de staf op woensdag een vrije dag. 
Bij een kortverblijf is dit de dinsdag of de donderdag. 

Op de vrije dag van de staf staat zoveel mogelijk qua ontbijt voor u klaar. Verder zal de staf u de avond vooraf uitleggen waar u alles kunt vinden en hoe bijvoorbeeld de oven werkt. Vooraf kan de chaletstaf u adviseren welke restaurants leuk zijn om te reserveren, of hoe alles werkt in de keuken in het chalet om uw eigen maaltijd te kunnen voorbereiden. 

 U mag dus op de vrije dag van de chaletstaf gebruik maken van de keuken, waarbij u wel voor uw eigen boodschappen dient te zorgen. Ook geven we hierbij aan dat de staf de volgende dag graag in een schone keuken en eetkamer start. Natuurlijk kunt u in overleg met de staf hun vrije dag naar een andere door u gewenste dag verplaatsen!

Wat zijn de werkzaamheden van de chaletstaf?

Het Wens concept biedt geen hotelservice. Wij maken bijvoorbeeld niet de bedden op iedere dag. Wel houdt de chaletstaf de gezamenlijke ruimtes schoon, en worden de prullenbakjes in de badkamer bijgehouden. Daarnaast houdt de staf zich voornamelijk bezig met het verzorgen van het eten, het gevuld houden van de gasten-koelkast, het de gasten naar hun zin te maken en de gasten voorzien van informatie waar nodig.  

 

Heeft de staf ook een vrije dag in de week?

In de meeste chalets heeft de staf de gehele woensdag haar vrije dag, in enkele gevallen is dit de dinsdag. Op de avond voorafgaand aan de vrije dag zal de chaletstaf iemand uit uw groep in de keuken uitleg geven, zodat u de volgende ochtend zelf uw ontbijt kunt klaarzetten en weer (in de vaatwasser) afruimen. U mag op dinsdag-/woensdagavond ook altijd gebruik maken van de keuken, waarbij u wel voor uw eigen boodschappen dient te zorgen. Ook geven we hierbij aan dat de staf de volgende dag graag in een schone keuken en eetkamer start. Natuurlijk kunt u in overleg met de staf hun vrije dag naar een andere door u gewenste dag verplaatsen!

 

Hoe laat wordt het diner geserveerd?

De aanvangstijd van het diner is in ieder chalet tussen 18:00 en 19:30 uur. Indien u een chalet in zijn geheel heeft afgehuurd, kunt u met de staf ter plekke overleggen welke tijd prettig is voor u.
U gaat dan gezamenlijk aan tafel en dan wordt er een driegangendiner voor u opgediend door de staf. 

Het is ook mogelijk om de kinderen in overleg met de chaletstaf eerder te laten eten dan de volwassenen.
Dat wordt om 18:00 uur het eten voor de kinderen geserveerd en kunnen de volwassenen om 19:00 uur aan tafel.

Op de aankomstdag wordt het diner in alle gevallen om 19:00 uur geserveerd.

Slaapt de chaletstaf in hetzelfde chalet?

In de meeste chalets verblijft de staf in het chalet. Zij hebben een eigen kamer met faciliteiten. In sommige chalets verblijft de staf elders (wel vlakbij).

 

Mogen wij bij de staf aangeven wat onze wensen qua eten zijn?

De staf werkt gedurende het seizoen aan de hand van een weekmenu om zo een hogere kwaliteit te kunnen behalen (kosten- en tijdsbesparing en optimalisatie van de gerechten). Het dagelijkse menu bestaat uit meerdere gangen (een voorgerecht, een hoofdgerecht met warme groenten en een aparte aangeklede salade en een dessert) met een goede variatie aan ingrediënten. Hierdoor gaan we ervan uit dat wanneer u ergens niet van houdt, er altijd nog voldoende items over zijn om van te genieten. Echter het staat u te allen tijde vrij de staf ter plekke te vragen om kleine aanpassingen in het menu! 

Het Wens Chalets concept

Wat houdt catered chalet precies in?

Stelt u zich eens voor....

Na een heerlijk dagje skiën lekker moe in een luie stoel wegzakken, een lekker drankje erbij. Gezellig uw avonturen van de dag uitwisselen met uw skivrienden, die natuurlijk ook prachtige pistes zijn afgedaald. Besef van tijd bent u -gelukkig- even kwijt.

Aan de gezellige eettafel serveert uw eigen staf een heerlijk driegangen diner, met een glaasje wijn erbij en koffie of thee na. U tafelt nog wat na, want u hoeft de keuken niet in! Er wordt voor u gekookt en ook de afwas mag u laten staan. Dit regelt de staf allemaal voor u. Toch heeft u niet het idee dat u in een hotel verblijft, integendeel, u voelt zich hier zoals thuis!

Een catered chalet is de ideale combinatie tussen de gemakken van een eigen huisje en de luxe van een hotel. Tijdens uw verblijf in een van de Wens chalets heeft u geen zorgen om de schoonmaak, de boodschappen, koken, de afwas of andere huishoudelijke taken. 

Kortom, u kunt volop genieten van uw welverdiende skivakantie!

Wat is wel en niet bij het verblijf inbegrepen?

Uw verblijf is inclusief een schoon chalet met opgemaakte bedden bij aankomst, 1 x bedlinnen, 7 x overnachting/huur chalet, 7 x ontbijtbuffet, 6 x driegangen diner, alle drankjes (m.u.v. sterk alcoholische dranken), dagelijkse schoonmaak en de eindschoonmaak, gas/water/licht en Nederlands sprekende chaletstaf voor huishoudelijke verzorging en informatie verstrekking.

Het verblijf is exclusief lunch en persoonlijke uitgaven, sterk alcoholische drank, toeristenbelasting, handdoekenpakket, snackjes bij thuiskomst, skipas, skihuur, skilessen en reis- en annuleringsverzekeringen.

 U kunt er wel voor kiezen om extra's te boeken, zoals een dagelijkse middagsnack, een afternoon tea of een breder aanbod aan luxe drankjes (deluxe drankenpakket). 

Hoe ziet een gemiddeld Wens menu eruit?

Voor ons is lekker en uitgebreid eten een belangrijk onderdeel van een geslaagde skivakantie. Daarom besteedt de chaletstaf veel tijd, zorg en aandacht aan de bereiding van uw diner.
Om u een idee te geven van wat u kunt verwachten tijdens uw verblijf hebben wij een voorbeeld menu voor u opgesteld.

Menu 1:

Voorgerecht:               Jauserplatte (typisch Oostenrijks voorgerecht)

Hoofdgerecht:             Oosterse kippendijen met hazelnoot en linzen

Dessert:                     Frambozen ijstaart

 

Menu 2:

Voorgerecht:              Rode bieten carpaccio met appel en mierikswortel

Hoofdgerecht:            Tiroler Gröstl met pulled pork

Nagerecht:                 Hazelnootparfait

 

Menu 3:

Voorgerecht:              Gegrilde paprika-tomatensoep

Hoofdgerecht:            Mosterd dille zalm met preistamppot

Dessert:                     Tiramisu

Kan ik ook een enkele kamer in een chalet reserveren?

Het is bij Wens Chalets ook op aanvraag mogelijk om losse kamers in een chalet te boeken. U boekt uw eigen slaapkamer met eigen faciliteiten (wc & douche of bad). Samen met de andere gasten die in het chalet verblijven maakt u gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes en geniet u van dezelfde service van onze chaletstaf. Bij het plaatsen van meerdere groepen in een chalet houdt Wens Chalets rekening met de groepssamenstellingen. Meer informatie over het boeken van enkele kamers en de beschikbaarheid vindt u op deze pagina.

Is een kort verblijf in een Wens Chalet bespreekbaar?

Het is bij Wens Chalets ook mogelijk om een kort verblijf te boeken. We bieden 2 soorten kort verblijf aan, van 3 of 4 nachten: 

zaterdag tot dinsdag of woensdag
of
dinsdag of woensdag tot zaterdag

De vaste wisseldag is bij Wens Chalets dus altijd de zaterdag. 

Wilt u een kort verblijf boeken dan adviseren wij u ons te bellen of mailen voor een offerte op maat.
U kunt mailen naar info@wens.nl of bellen naar +31 (0) 35 543 66 77

Kan ik ook met mijn bedrijf in een Wens Chalet verblijven?

Wens chalets beschikt over chalets die ook geschikt zijn om met uw collega’s in te verblijven. Zo hebben de kamers losse bedden of aparte matrassen en beschikken ze allen over eigen faciliteiten. U heeft met uw bedrijf het gehele chalet tot uw beschikking met de service van een hotel. Wens Business Events organiseert 3- en 4-daagse winterarrangementen en neemt al uw zorgen uit handen. Wens Business Events regelt niet alleen uw accommodatie maar ook het vervoer, de skipassen, het materiaal en extra activiteiten. U kunt vrijblijvend een offerte aanvragen via www.wensbusinessevents.nl.

In uw Chalet

Wat is het adres van ons chalet?

In het reisbescheiden welke u van ons ontvangt als de restbetaling is voldaan, staat alle informatie die u nodig heeft, zoals het adres van het chalet, het telefoonnummer en emailadres van de chaletstaf, maar ook informatie over skihuur, skipassen en skilessen. 

 

Wat is de in,-en uitcheck-tijd?

Vanaf 16:00 uur kunnen we u van harte welkom heten in het Wens Chalet. 
Op de vertrekdag vragen we u uiterlijk om 10:00 uur uit te checken. 

 

Kunnen we ook eerder inchecken?

In de meeste gevallen is het niet mogelijk om eerder in te checken, omdat de staf vanaf 10:00 uur druk bezig is om het chalet voor uw komst weer helemaal schoon,-en in orde te maken. 

 

Kunnen we onze bagage alvast bij het chalet neerzetten voor de inchecktijd en omkleden?

Vaak is dit helaas niet mogelijk, omdat de staf druk is met schoonmaakwerkzaamheden van het chalet vanwege het vertrek van het gezelschap voor u. Daarom hanteren we een inchecktijd 16:00 uur. In sommige gevallen is het mogelijk om wel de bagage te stallen. Dit mag u rechtstreeks afstemmen met de chaletstaf. Zij nemen 2 weken voor aankomst contact met u op om de laatste details van uw verblijft met u te bespreken.  

 

Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?

Vaak is het mogelijk om bij het chalet te parkeren. Wel zijn er een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar bij onze chalets. Informeer vooraf bij de chaletstaf met hoeveel auto’s u wenst te komen en hoeveel beschikbaarheid er is. De staf neemt 2 weken voor aankomst contact (meestal per email) met u op om onder andere deze details met u te bespreken. 

 

Zijn er handdoeken aanwezig in het chalet?

Er zijn handdoeken aanwezig in het chalet, maar deze dienen wel vooraf bij geboekt te worden. Voor een weekverblijf zijn de kosten € 8,50 per persoon en voor een kort verblijf is dit € 6,- per persoon. De handdoeken worden bij een weekverblijf 2 keer verschoond, en bij een kort verblijf worden de handdoeken 1 keer verschoond. 

 

Voorziet Wens in bedlinnen/ zijn de bedden opgemaakt bij aankomst?

Ja, Wens Chalets voorziet in bedlinnen en de chaletstaf zorgt ervoor dat de bedden voor aankomst opgemaakt zijn. 
Gedurende de week maakt de staf uw bed verder niet meer op, maar houdt de staf zich bezig met koken en andere schoonmaakwerkzaamheden. 

 

Zijn er kinderbedjes en kinderstoelen in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is standaard 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig.
Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje en/of kinderstoel vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden.
Wel vragen wij u vriendelijk om zelf een kinderdekbedje en kinderbedlinnen mee te nemen.  

Mag mijn hond mee?

In een aantal chalets is het toegestaan om (op aanvraag) een hond mee te nemen. 
Maar in veel gevallen is het helaas door de huiseigenaar niet toegestaan om uw huisdier mee het chalet in te nemen.
U kunt dit in ieder geval in overleg aanvragen bij onze afdeling Reserveringen. 

 

Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?

In ieder chalet heeft de staf de beschikking over een privé wasmachine. De wachmachine is dus enkel bedoeld voor gebruik door de staf.
Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de staf. Het is echter niet mogelijk om standaard gebruik te maken van de wasmachine in het chalet. 

Mogen we in het chalet lunchen?

De lunch tijdens uw verblijf is niet inclusief. De staf maakt dus geen lunch voor u klaar.
Ook is het niet mogelijk broodjes van het ontbijt zelf klaar te maken voor de lunch of om beleg van het ontbijt voor de lunch te gebruiken.

Wel kan de staf broodjes bij de bakker voor u bestellen. Het beleg en andere items dient u zelf te verzorgen en te halen in de plaatselijke supermarkt. 
U kunt dan uw eigen voorraad bewaren in de gastenkoelkast waar ook de drankjes die u gedurende de dag kunt pakken in staan.
Wij vragen u in dit geval het chalet en de keuken na de lunch weer schoon achter te laten.

 

Is er internet in het chalet aanwezig?

In alle chalets van Wens Chalets is gratis WIFI aanwezig. In de algemene ruimtes (woon/eetkamer) kunt u gratis van deze extra service gebruik maken.
Wij bieden WIFI aan voor recreatief gebruik. Om bijvoorbeeld uw mail-, whatsapp- en/of Facebookberichten te lezen en versturen.
Onze WIFI is niet geschikt voor het downloaden van filmpjes of andere grote bestanden.
Wij bieden WIFI aan als extra service. Aan de functionaliteit van onze WIFI kunnen geen rechten worden ontleend.

Is er een TV in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is een TV aanwezig. Niet alle TV’s hebben echter een satelliet aansluiting. Het kan dus zijn dat u alsnog niet naar uw favoriete programma kunt kijken.
Indien u meer gedetailleerde informatie wenst over de aanwezigheid van diverse apparatuur vragen wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers of uw chaletstaf.

Wat is het rookbeleid in de Wens Chalets?

In al onze chalets geldt een niet-roken beleid. Dit geldt voor alle ruimtes in het chalet.
Rookt u buiten het chalet dan verzoeken wij u vriendelijk doch dringend uw sigaretten niet op de grond te gooien, maar netjes op te ruimen. Vraag uw chaletstaf desgewenst om een asbak of afvalbak.

Is er speelgoed in het chalet aanwezig?

In de chalets is er altijd wel een spelletje aanwezig, maar natuurlijk mag u ook zelf uw favoriete spellen en speelgoed meenemen. 

Maaltijden en drankjes

Wat is er allemaal inclusief tijdens ons verblijf?

Tijdens uw verblijf in een van onze Wens Chalets is een uitgebreid ontbijtbuffet, een driegangendiner en alle drankjes (bier/wijn/fris/thee en koffie) gedurende de dag inclusief de prijs. 

Zijn de dranken alleen tijdens het diner inclusief?

De dranken zijn gedurende de hele dag inclusief. In ieder chalet is een gasten ijskast aanwezig, deze wordt steeds aangevuld door de staf. U kunt uw drankjes gewoon pakken wanneer u wilt. 
Wel houdt de staf toezicht in de hoeveelheid drank dat er genuttigd wordt. 

 

Met welke diëten houden jullie rekening?

We houden rekening met intoleranties en dieetwensen, zoals vegetarisch, gluten en vegan. Notenintolleranties vinden we erg riskant, omdat er ook sporen van noten in ingrediënten kunnen zitten. We vragen daarbij ook echt aan onze gasten om mee te denken met de staf en eigen initiatief en oplettendheid. 

 

Kunnen wij aangeven wat we wel of niet lekker vinden?

U kunt bij de staf aangeven wat u wel en niet lekker vindt. De staf werkt met een vooraf samengesteld Wens Menu waar wel ruimte is voor eigen inbreng. Wanneer de staf twee weken voor vertrek contact met u opneemt, kunt u uw wensen bespreekbaar maken. De chaletstaf zal hierin met u meedenken maar helaas is het niet mogelijk zelf een menu samen te stellen.

 

Hoe ziet het ontbijtbuffet eruit?

Ons heerlijke ontbijtbuffet staat tussen 08.00 en 09.30 uur voor u klaar en bestaat onder andere uit:

  • Yoghurt en melk

  • Fruit

  • Verschillende soorten ontbijtgranen

  • Roerei / gekookt ei / omelet

  • Verschillende broodjes met divers beleg op tafel

  • Dranken: koffie thee, appelsap en jus d'orange

  • Elke dag wat extra lekkers op tafel (wentelteefjes/smoothies/pancakes)

Diner op de aankomstdag

Op de dag van aankomst wordt om 19:00 uur het diner geserveerd.
Wanneer u verwacht later aan te komen dan vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met uw chaletstaf. Het telefoonnummer van de staf ontvangt u 2 weken voor vertrek. 

 

Verschil Standaard en Deluxe Drankenpakket

Standaard wordt in het chalet de volgende dranken aangeboden:
- Bier
- Alcoholvrij bier
- Witte wijn
- Rode wijn
- Frisdrank
- Koffie
- Thee

Wanneer u meer keuze wenst, kunnen wij ons Deluxe Drankenpakket aanbieden voor een meerprijs van 35 euro per persoon per week of 25 euro voor een kort verblijf.
Dit pakket is alleen vooraf te boeken, alleen door hele groep. Het is alleen mogelijk om dit pakket te boeken als u in een privé chalet verblijft.

Deluxe Drankenpakket:
- Aperol
- Mousserende wijn
- Stiegl bier ( upgrade van het normale bier)
- Witbier
- Energydrink
- Tonic

 

 

Skiën, snowboarden en andere activiteiten

Waar haal ik mijn ski/snowboard materialen?

In de meeste skigebieden hebben we een samenwerkingsverband met de lokale skiverhuur winkel. We kunnen meestal een korting aanbieden van tussen de 5% en 10% op de huur van ski/snowboard materialen. Een aantal skigebieden hebben hiervoor een handige website link en kunt u eenvoudig uw materialen reserveren en online betalen. 
Deze link krijgt u per email toegestuurd wanneer u het restbedrag van uw boeking heeft voldaan. 

 

Waar kunnen we skilessen boeken?

Veel skigebieden hebben vaak meerdere skischolen. Helaas kunnen wij geen korting aanbieden op skilessen. Mocht u zeker willen zijn van lessen, raden wij u aan om vooraf via de website van de skischool lessen te reserveren. De skischolen waar wij goede ervaringen mee hebben staan hieronder per dorp op een rijtje: 

Santa Cristina

Skischool S.Cristina

Fieberbrunn

S4 Schischule

Finkenberg

Skischule Finkenberg

Fiss

Skischule Fiss-Ladis

Wagrain

Ski & Snowboardschule Wagrain

Gerlos

Skischule Gerlos Total

Hinterglemm

Skischule Snow & Fun

Ischgl

Skischule Ischgl

Sankt Anton

Skischule Arlberg

Serfaus

Skischule Serfaus

Solden

Skischule Vacancia

Stuben

Skischule Stuben am Arlberg

Chatel

ESF Châtel

Morzine

Easy to Ride

Les Gets

ESF les Gets

Les Menuires

ESF les Menuires

St. Christoph   Skischule Arlberg

 

 
Wat zijn de activiteiten die de niet skiërs kunnen doen?


Het is raadzaam om de VVV site van het dorp waar u verblijft te raadplegen voor alle andere activiteiten naast het skiën. 
We hebben deze voor u op een rijtje gezet: 

Ötztal Arena (Sölden)
https://www.oetztal.com/winter/the-full-winter-variety-in-oetztal.html

Serfaus - Fiss - Ladis
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/Winterurlaub/Weitere-Winteraktivitaeten

Ski Amadé (Wagrain)
https://www.skiamade.com/en/Winter/Winter-Activities

Zillertal Arena (Gerlos)
https://www.zillertalarena.com/nl/winter/buiten-de-pistes/

Zillertal 3000 (Finkenberg)
https://www.zillertal.at/nl/wintertijd/activiteiten/buiten-de-piste.html

Skicircus Fieberbrunn - Saalbach - Hinterglemm
https://www.saalbach.com/en/winter/activities

Silvretta Arena (Ischgl)
https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Off-the-Slopes

Kitzbuhler Alpen (Kirchberg)
https://www.kitzbueheler-alpen.com/de/bri/wi/aktiv.html

Ski Arlberg (Sankt Anton, Sankt Christoph & Stuben)
https://www.stantonamarlberg.com/en/home

Les Trois Vallées (Les Menuires, Les Gets)
https://www.les3vallees.com/en/activities

Portes du Soleil (Chatel, Morzine)
https://en.portesdusoleil.com/activities/winter/other-snow-activities.html

Val Gardena (Santa Christina)
https://www.valgardena-active.com/en/winter

 

Waar haal ik mijn skipas?

In ieder skigebied kunt u onderaan de centrale lift een skipas kopen. Dit kunt u ter plekke doen, hier is geen reservering vooraf voor nodig. Mocht u met een grote groep zijn, is het soms ook mogelijk om vooraf wel een groepsreservering te maken. Wanneer dit mogelijk is, staat dit vaak ook vermeld op de website van het toeristenbureau (de plaatselijke VVV) van uw bestemming. 

 

Kan ik korting krijgen op mijn skipas?

Wens Chalets biedt helaas geen kortingen aan op de skipassen. Kortingen op skipassen worden over het algemeen ook niet gegeven. Met als uitzondering het Skigebied van Sölden, die vroegboekkorting aanbiedt. Op de website van Sölden is daar meer over te vinden.

 

Reisinformatie

Moet ik met de auto tol betalen voor de heen- en terugreis?

Oostenrijk

Op alle  ‘Autobahnen‘ (A-wegen) en ‘Schnellstrassen‘ (S-wegen) in Oostenrijk is een vignet verplicht. Dit betekent dat een vignet in Oostenrijk verplicht is op de snelweg en een aantal provinciale wegen.
Deze verplichting geldt (op een paar kleine uitzonderingen na) vanaf de Oostenrijkse grens. Zorg daarom dat je vóórdat je de grens overgaat een geldig vignet voor Oostenrijk aanschaft.

De kosten voor een Autobahn Vignet zijn:
Vignet Oostenrijk voor 10 dagen ongeveer € 10,-
Vignet Oostenrijk voor 2 maanden ongeveer € 28,-

De vignetten kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk/Zwitserland aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations.
Daarnaast zijn de Vignetten ook bij de meeste benzinestations langs de Zuid-Duitse Autobahn zijn vignetten te koop.

Wie zonder geldig respectievelijk niet-geplakt vignet gebruik maakt van het snelwegen- en autowegennet riskeert een flinke boete.
Federale politie, gemeentepolitie en douane zijn bevoegd meteen een boete van maximaal € 240,- te innen. 

Frankrijk

In Frankrijk betaald u tol om gebruik te mogen maken van de snelwegen. Voor onze wintersportbestemmingen dient u rekening te houden met € 40,00 tot € 55,00 per enkele reis.
Let op! Het verplicht om min. 2 blaastesten bij u te hebben als u door Frankrijk reist. Deze zijn bij de meeste drogisterijen verkrijgbaar.

Italië 

In Italië betaald u tol als u gebruik maakt van de Brennerpas (ongeveer € 8,50 per enkele reis) en de autostrada.
Tot aan de afslag naar Val Gardena is dit ongeveer € 2,00.

Hoe laat kunnen we in de chalets terecht op de aankomstdag?

U kunt bij uw chalet terecht vanaf 16.00 uur. Op de wisseldag verlaat de 'vorige' groep het chalet om 10.00 uur.

Mocht u op de aankomstdag al willen skiën, dan is het helaas niet mogelijk uw spullen in het chalet te zetten en u daar om te kleden. Wel kunt u vooraf telefonisch contact opnemen met de staf en bij hen informeren of er in de buurt van het chalet hiertoe een mogelijkheid is. Tussen 10.00 en 16.00 uur maakt de staf het chalet schoon. Deze tijd heeft de staf echt nodig om ervoor te zorgen dat u van een fris en schoon huis kunt gaan genieten.

Op de vertrekdag vragen wij u uiterlijk om 10.00 uur het chalet te verlaten. Het is helaas niet mogelijk om uw spullen in het chalet achter te laten om nog een dagje te gaan skiën aangezien de nieuwe groep gasten vanaf 16.00 uur over het huis beschikt en er in de tussentijd door de staf schoongemaakt wordt. 

Is het mogelijk om een transfer te boeken via WensChalets?

Wens Chalets kan in de meeste gevallen zorgen voor een transfer vanaf het vliegveld of het treinstation naar uw chalet. Wij vragen offertes aan bij de transfer maatschappij en sturen u een prijsindicatie. De exacte prijs hangt af van de vluchttijden/ treintijden. Let wel, prijzen kunnen fluctueren en pas na definitief akkoord ontvangen wij de exacte prijs.

 

Boeken jullie ook vluchten of trein, of busreizen?

Wij boeken geen vluchten of treinreizen. Busreizen kunnen wij in sommige gevallen wel organiseren. 
Informeer gerust bij onze afdeling Reserveringen op info@wens.nl of het telefoonnummer 035-5436677.