Veelgestelde vragen

Staat uw vraag niet tussen de onderstaande vragen? Stuurt u gerust een email naar chalets@wens.nl en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Boekingsinformatie

Ik wil graag een handdoekenpakket reserveren, wat houdt dit precies in?

Bedlinnen is bij Wens Chalets altijd inclusief. Een handdoekenpakket is echter niet standaard bij uw reservering en de prijs inbegrepen. U kunt bij ons wel een handdoekenpakket reserveren. Kosten hiervoor bedragen €8,50 per pakket.  Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket bestaande uit een grote en een kleine handdoek voor u klaar. Twee keer in de week (bij verblijf van een hele week) worden uw handdoeken vervangen. Wanneer u een kort verblijf boekt, wordt tijdens uw verblijf 1 keer de handdoeken set vervangen.

Het is ook mogelijk om een comfortpakket bij te boeken. Deze bestaat uit het handdoekenpakket, 6 maal in de week wat lekkers na het skiën en een douche/shampoo set. De kosten voor het comfortpakket bedragen € 25,00 per persoon en kan alleen door de gehele groep afgenomen worden.


Op het aanmeldingsformulier of bij één van onze medewerksters kunt u aangeven of u gebruik wenst te maken van deze service.

Wij vragen u om rekening te houden met het mileu en alleen uw handoeken te laten vervangen wanneer u dit noodzakelijk acht. U kunt bij uw chaletstaf aangeven als u uw handoeken niet wilt laten vervangen

Wat zijn de hoogseizoensweken?

23 december 2017 t/m 6 januari 2018

10 februari 2018 t/m 3 maart 2018

31 maart 2018 t/m 14 april 2018

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

U ontvangt uw digitale reisbescheiden uiterlijk één week voor vertrek, mits we uw restbetaling hebben mogen ontvangen. De reisbescheiden bestaan uit een routebeschrijving naar het chalet, het telefoonnummer van het chalet en/of de staf, de namen van de staf, de vouchers en eventueel benodigde aanvullende informatie over het chalet.

Kan ik via Wens korting krijgen op mijn skipas, skihuur en/of skilessen?

In veel gevallen is dit inderdaad het geval! De staf heeft dan ter plekke voor u uitgezocht welke leverancier de meeste kwaliteit en service biedt en heeft met deze leverancier een korting voor u afgesproken. Informeert u dan ook altijd eerst bij onze staf alvorens u zelf gaat reserveren. Onze staf helpt u hier graag bij.

Chaletstaf

Heeft de staf ook een vrije dag in de week?

In de meeste chalets heeft de staf de gehele woensdag haar vrije dag, in enkele gevallen is dit de dinsdag. Op de avond voorafgaand aan de vrije dag zal de chaletstaf iemand uit uw groep in de keuken uitleg geven, zodat u de volgende ochtend zelf uw ontbijt kunt klaarzetten en weer (in de vaatwasser) afruimen. U mag op dinsdag-/woensdagavond ook altijd gebruik maken van de keuken, waarbij u wel voor uw eigen boodschappen dient te zorgen. Ook geven we hierbij aan dat de staf de volgende dag graag in een schone keuken en eetkamer start. Natuurlijk kunt u in overleg met de staf hun vrije dag naar een andere door u gewenste dag verplaatsen!

 

Mogen wij bij de staf aangeven wat onze wensen qua eten zijn?

De staf werkt gedurende het seizoen aan de hand van een weekmenu om zo een hogere kwaliteit te kunnen behalen (kosten- en tijdsbesparing en optimalisatie van de gerechten). Het dagelijkse menu bestaat uit meerdere gangen (een voorgerecht, een hoofdgerecht met warme groenten en een aparte aangeklede salade en een dessert) met een goede variatie aan ingrediënten. Hierdoor gaan we ervan uit dat wanneer u ergens niet van houdt, er altijd nog voldoende items over zijn om van te genieten. Echter het staat u te allen tijde vrij de staf ter plekke te vragen om kleine aanpassingen in het menu! 

Kunnen we met de staf afspraken maken over het tijdstip van het diner?

De aanvangstijd van het diner is in ieder chalet tussen 18:00 en 19:30 uur. Indien u een chalet in zijn geheel heeft afgehuurd, kunt u met de staf ter plekke overleggen welke tijd prettig is voor u. Alle gasten gaan dan tegelijk aan tafel, behalve in een kindvriendelijk chalet (waar de staf eerst om 18 uur het diner voor uw kinderen serveert). Mocht u met uw kinderen in een niet kindvriendelijk chalet verblijven dan kunt u altijd met de staf overleggen of zij eerst om 18 uur het diner aan uw kinderen willen serveren. Op de aankomstdag wordt het diner in alle gevallen om 19 uur geserveerd.

In uw chalet

Is er speelgoed in het chalet aanwezig?

In de kindvriendelijke chalets is er altijd voldoende speelgoed aanwezig maar natuurlijk mag u ook zelf uw lievelingsspeelgoed van uw kinderen meenemen. In de overige chalets zijn er gemiddeld 2 spellen aanwezig.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

In veel gevallen is het helaas door de huiseigenaar niet toegestaan om uw huisdier mee het chalet in te nemen. Overlegt u daarom altijd even met een van onze reserveringsmedewerksters!

Is er internet in het chalet aanwezig?

In alle chalets van Wens Chalets is gratis WIFI aanwezig. In de algemene ruimtes (woon/eetkamer) kunt u gratis van deze extra service gebruik maken. Wij bieden WIFI aan voor recreatief gebruik. Om bijvoorbeeld uw mail-, whatsapp- en/of Facebookberichten te lezen en versturen. Onze WIFI is niet geschikt voor het downloaden van filmpjes of andere grote bestanden. Wij bieden WIFI aan als extra service. Aan de functionaliteit van onze WIFI kunnen geen rechten worden ontleend.

Is er een cd en/of dvd speler en/of TV in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is een cd-speler aanwezig. In een aantal chalets is een TV en in dat geval ook een dvd-speler aanwezig. Niet alle TV’s hebben echter een satelliet aansluiting. Het kan dus zijn dat u alsnog niet naar uw favoriete programma kunt kijken.
Indien u meer gedetailleerde informatie wenst over de aanwezigheid van diverse apparatuur vragen wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Mogen we in het chalet lunchen?

De lunch tijdens uw verblijf is niet inclusief. De staf maakt dus geen lunch voor u klaar. Ook is het niet mogelijk broodjes van het ontbijt zelf klaar te maken voor de lunch. Als u toch een lunch wilt, zijn er diverse mogelijkheden:

* U komt tussen de middag terug in het chalet om te eten. De staf kan dan extra brood bij de bakker voor u bestellen die u tegen kostprijs met ze afrekent. Zelf koopt u de rest voor de lunch in aangezien het niet de bedoeling is dat u de voorraad van de chaletstaf gaat gebruiken; zij kopen op voorraad in. Uw eigen voorraad kunt u bewaren in uw gastenkoelkast. Wij vragen u in dit geval het chalet en de keuken na de lunch weer schoon achter te laten!

* U kunt lunchpakketjes bestellen bij de staf welke zij dan voor u klaar maken. Een lunchpakketje bestaat uit 2 belegde broodjes naar smaak, een stuk fruit, een Candy-bar en een drankje. U betaalt hiervoor € 5,- of per stuk.

* In de kindvriendelijke chalets is de lunch voor de kindjes die opvang hebben, inclusief. Wanneer u losse kinderopvang heeft bijgeboekt in één van onze andere chalets en hierbij de lunch inclusief wilt, bedragen de kosten € 2,50 per kind voor een lunch. Deze lunches worden dan door de staf verzorgd en begeleid. Mocht u als ouder om 13.00 uur mee willen lunchen in het chalet, dan geldt het tarief van het lunchpakket.

Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?

In ieder chalet heeft de staf de beschikking over haar privé wasmachine. Deze is dus enkel bedoeld voor gebruik door de staf. Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de staf. Het is echter niet mogelijk om standaard gebruik te maken van de wasmachine in het chalet. 

Zijn er kinderbedjes en kinderstoelen in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is standaard 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig. In de kindvriendelijke chalets zijn er meer aanwezig. Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje en/of kinderstoel vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden. Neemt u altijd wel zelf uw kinderdekbedje en bedlinnen mee? 

Wat is het rookbeleid in de Wens Chalets?

Voor al onze chalets geldt een niet-roken beleid. Dit geldt voor alle ruimtes in het chalet. Rookt u buiten het chalet dan verzoeken wij u vriendelijk doch dringend uw sigaretten niet op de grond te gooien, maar netjes op te ruimen. Vraag uw chaletstaf desgewenst om een asbak of afvalbak.

Prijzen en boekhouding

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn verblijf? Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

Na uw schriftelijke aanmelding bij Wens Chalets ontvangt u van ons uw factuur. Wij vragen een aanbetaling van 20% over de totale reissom plus eventuele verzekeringskosten plus € 20,- administratiekosten. Het restbedrag vragen wij u acht weken voor vertrek over te maken; u ontvangt hier een herinneringsfactuur voor.

Hoe is de prijs die wij als individuele gast moeten betalen opgebouwd?

De gepubliceerde prijs, is de prijs per (volwassen) persoon per week. Kinderen tot 1 jaar mogen gratis mee op vakantie en kinderen tussen de 1 en 3 jaar betalen € 250,- per week. Kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud krijgen 30% korting op de gepubliceerde prijs. De kinderkorting kunnen wij enkel verlenen mits de kinderen bij hun ouders op de kamer verblijven. Vanaf drie kinderen in de leeftijdscategorie 4 t/m 10 jaar heeft u/de kinderen recht op een eigen kamer.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Baby’s van 0 tot 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op kinderoppas of een kinderbedje. Indien er nog kinderbedjes in het chalet vrij aanwezig zijn dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken. Wanneer u echter alsnog kinderoppas wenst, kunt u dit bij ons aangeven en betaalt u hiervoor € 250,-.

Hoe is de prijs die wij als groep moeten betalen opgebouwd?

Wanneer u het minimum aantal personen geldend voor een specifiek chalet, vermenigvuldigt met de (volwassen) prijs per persoon dan berekent u het minimum te betalen bedrag om dat chalet prive af te huren. Komt u met meer personen dan het vermelde (hoogseizoen)minimum dan krijgt elke volwassene boven dit minimum 30% korting (de zogenaamde groepskorting). Groepskortingen gelden alleen voor volledig geboekte weken.

Kinderen van 4 t/m 10 jaar ontvangen standaard 30% korting en kinderen van 1 t/m 3 jaar betalen altijd € 250,- per persoon. Indien u met uw groep hierdoor niet aan het minimum bedrag voldoet om het chalet prive af te huren, dan zullen wij een toeslag prive huur doorberekenen.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Baby’s van 0 tot 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op kinderoppas of een kinderbedje. Indien er nog kinderbedjes in het chalet vrij aanwezig zijn dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken. Wanneer u echter alsnog kinderoppas wenst, kunt u dit bij ons aangeven en betaalt u hiervoor € 250,-.

Op welke rekening kan ik de betaling overmaken?

U kunt uw betaling overmaken op IBAN nummer NL72ABNA0643120807 t.n.v. Wens Chalets te Baarn. Wij verzoeken u het factuurnummer te vermelden bij uw betaling. 

Mijn reisgenoten en ik willen apart betalen, kan dat?

Wij maken één factuur op voor uw gehele groep. U kunt de betaling wel apart overmaken onder vermelding van de boekingscode en het factuurnummer.

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per dorp. De afgelopen jaren zijn de diverse Alpendorpen fors meer gaan rekenen voor de toeristenbelasting. Houdt u rekening met een bedrag tussen de € 1,50 en € 3,00 per persoon per nacht. Kinderen onder de 12 jaar betalen in de meeste gevallen geen toeristenbelasting.

De toeristenbelasting dient u ter plaatse aan onze staf te betalen. Zij dragen dit vervolgens weer aan de gemeente af. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen.

Reisinformatie

Heb ik een vignet nodig voor de heen- en terugreis?

Oostenrijk

Voor het rijden op de Oostenrijke snel(A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, B180, S1 & B302) heeft men een Autobahnvignet nodig.

De autobahnvignetten kosten ongeveer het volgende:
Vignet Oostenrijk voor 10 dagen ongeveer € 9,-
Vignet Oostenrijk voor 2 maanden ongeveer € 25,-

De vignetten kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk/Zwitserland aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations. Ook bij een aantal benzinestations langs de Duitse Autobahn zijn vignetten te koop. Wie zonder geldig respectievelijk niet-geplakt vignet gebruik maakt van het snelwegen- en autowegennet riskeert een flinke boete. Federale politie, gemeentepolitie en douane zijn bevoegd meteen een boete van maximaal € 240,- te innen. 

Frankrijk

In Frankrijk betaald u tol om gebruik te mogen maken van de snelwegen. Voor onze wintersportbestemmingen dient u rekening te houden met € 40,00 tot € 55,00 per enkele reis.

Let op! Het verplicht om min. 2 blaastesten bij u te hebben als u door Frankrijk reist. Deze zijn bij de meeste drogisterijen verkrijgbaar.

Italië 

In Italië betaald u tol als u gebruik maakt van de Brennerpas (ongeveer € 8,50 per enkele reis) en de autostrada. Tot aan de afslag naar Val Gardena is dit ongeveer € 2,00

Hoe laat kunnen we in de chalets terecht op de aankomstdag?

Op de wisseldag verlaat de 'vorige' groep het chalet om 10.00 uur. Mocht u op de aankomstdag al willen skiën, dan is het helaas niet mogelijk uw spullen in het chalet te zetten en u daar om te kleden. Wel kunt u vooraf telefonisch contact opnemen met de staf en bij hen informeren of er in de buurt van het chalet hiertoe een mogelijkheid is. Tussen 10.00 en 14.00 uur maakt de staf het chalet schoon. Deze tijd heeft de staf echt nodig om ervoor te zorgen dat u van een fris en schoon huis kunt gaan genieten. Wij verzoeken u dan ook met klem niet eerder dan 14.00 uur bij het chalet aan te komen! Op de vertrekdag vragen wij u uiterlijk om 10.00 uur het chalet te verlaten. Het is helaas niet mogelijk uw spullen in het chalet achter te laten om nog een dagje te gaan skiën aangezien de nieuwe groep gasten vanaf 14 uur over het huis beschikt en er in de tussentijd door de staf schoongemaakt wordt. Na 14 uur is het huis van de nieuwe groep en kan er door de ‘vorige’ groep geen gebruik meer worden gemaakt van het huis met zijn voorzieningen. 

Wens Chalets formule

Wat houdt catered chalet precies in?

Stelt u zich eens voor....

Na een heerlijk dagje skiën lekker moe in een luie stoel wegzakken, een drankje erbij. Bij een knapperend haardvuur uw avonturen uitwisselen met uw skivrienden, die natuurlijk ook prachtige pistes zijn afgedaald. Besef van tijd bent u -gelukkig- even kwijt.

Aan de gezellige eettafel serveert uw eigen staf een driegangen diner, met een glaasje wijn erbij en koffie of thee na. U tafelt nog wat na, want -heerlijk- u hoeft de keuken niet in. Er wordt voor u gekookt en ook de afwas mag u laten staan. Toch heeft u niet het idee dat u in een hotel verblijft, integendeel, u voelt zich hier zoals thuis!

Een catered chalet is de ideale combinatie tussen de gemakken van een eigen huisje en de luxe van een hotel. Tijdens uw verblijf in een van de Wens chalets heeft u geen zorgen om de schoonmaak, de boodschappen, de afwas of andere huishoudelijke taken. Ook hoeft u ’s avonds de deur niet uit op zoek naar een restaurant om te dineren.

Kortom u kunt volop genieten van uw welverdiende skivakantie!

Wat is wel en niet bij het verblijf inbegrepen?

Uw verblijf is inclusief een schoon chalet met opgemaakte bedden bij aankomst, 1 x bedlinnen, 7 x overnachting/huur chalet, 7 x ontbijtbuffet, 6 x driegangen diner, alle drankjes (m.u.v. sterk alcoholische dranken), dagelijkse schoonmaak en de eindschoonmaak, gas/water/licht en Nederlands sprekende chaletstaf voor huishoudelijke verzorging en informatie verstrekking.

Het verblijf is exclusief lunch en persoonlijke uitgaven, sterk alcoholische drank, toeristenbelasting, handdoekenpakket, snackjes bij thuiskomst, skipas, skihuur, skilessen en reis- en annuleringsverzekeringen.

Bij een verblijf in een Kindvriendelijk chalet heeft u de volgende extra’s inclusief: Nederlandse kinderoppas op uw kinderen tussen de 1 en 5 jaar en wel op zondag-, maandag-, dinsdag- en vrijdagochtend tot 13.00 uur en op donderdag de gehele dag tot 16:00 uur, een aparte speelruimte met divers speelgoed en films, kinderactiviteitenprogramma, aanwezigheid van kinderstoelen, kinderbedjes en traphekjes in huis en het serveren van een speciaal kindermenu op een eerder tijdstip (18.00 uur) dan voor de ouders.

Hoe ziet een gemiddeld Wens menu eruit?

Voor ons is lekker en uitgebreid eten een belangrijk onderdeel van een geslaagde skivakantie. Daarom besteedt de chaletstaf veel tijd, zorg en aandacht aan de bereiding van uw diner.
Om u een idee te geven van wat u kunt verwachten tijdens uw verblijf hebben wij een voorbeeld menu voor u opgesteld. Uiteraard zorgt de staf voor een passende wijn bij iedere maaltijd.

Basilicum bruchetta met verse tomaat en mozzarella
*
Gehaktbrood met geroosterde uitjes, champignons en tomaatjes
Gegratineerde aardappeltjes
Luxe salade met rode ui, komkommer, feta en olijven
*
Gepocheerde peertjes met chocolademousse

Of

Reuzenchampignons gevuld met bleu d'Auvergne en bacon
geserveerd met een warm 'Morzinoise' broodje
*
Verse forel van de lokale forelkwekerij met citroen, geroosterde amandelen en bieslooksaus
op een bedje van lintpasta
Gecaramelliseerde worteltjes en gesmoorde prei
Groene salade met frambozendressing
*
Warme perenappel kruimeltaart met ijs

Is het in ieder chalet mogelijk de staf op onze kinderen te laten oppassen?

In onze kindvriendelijke chalets is de kinderopvang inclusief in de prijs. Daarnaast is het in bij een groot aantal van onze overige chalets mogelijk om kinderopvang los bij te boeken. Indien u bij Wens Chalets kinderopvang bijboekt, komt de kinderopvang naar uw chalet om daar de oppas te verzorgen voor kinderen van 1 t/m 5 jaar. De kinderoppas zorgt voor spelletjes, eten en drinken voor uw kinderen. U kunt de kinderopvang boeken vanaf een minimum van 3 dagdelen per verblijf (1 dagdeel= 3 uur). De kosten voor kinderopvang bedragen Euro 75,- per dagdeel met een max. van 4 kindjes per oppas. De kinderopvang is in bijna ieder chalet op aanvraag mogelijk en kan ten tijde van het reserveren van uw chalet bijgeboekt worden. Deze service bieden wij in de laagseizoensweken aan van 7 januari t/m 3 februari 2017 en van 4 maart t/m 31 maart 2017.  Meer informatie over de kinderopvang in onze chalets vind u hier.

Kan ik ook een enkele kamer in een chalet reserveren?

Het is bij Wens Chalets ook mogelijk om en of enkele kamers in een chalet te boeken. U boekt uw eigen slaapkamer met eigen faciliteiten. Samen met de andere gasten die in het chalet verblijven maakt u gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes en geniet u van dezelfde service van onze chaletstaf. Bij het plaatsen van meerdere groepen in een chalet houdt Wens Chalets rekening met de groepssamenstellingen. Meer informatie over het boeken van enkele kamers en de beschikbaarheid vindt u op deze pagina.

Is een kort verblijf in een Wens chalet bespreekbaar?

Het is bij Wens Chalets ook mogelijk om een kort verblijf te boeken. Wilt u een short ski boeken dan adviseren wij u ons te bellen of mailen voor een offerte op maat. U kunt mailen naar chalets@wens.nl of bellen naar +31 (0) 35 543 66 77

Kan ik ook met mijn bedrijf in een Wens chalet verblijven?

Wens chalets beschikt over chalets die ook geschikt zijn om met uw collega’s in te verblijven. Zo hebben de kamers losse bedden of aparte matrassen en beschikken ze allen over eigen faciliteiten. U heeft met uw bedrijf het gehele chalet tot uw beschikking met de service van een hotel. Wens Business Events organiseert 3- en 4-daagse winterarrangementen en neemt al uw zorgen uit handen. Wens Business Events regelt niet alleen uw accommodatie maar ook het vervoer, de skipassen, het materiaal en extra activiteiten. U kunt vrijblijvend een offerte aanvragen via www.wensbusinessevents.nl.